کاربری گیربکس خورشیدی در جرثقیل های برقی

کاربری گیربکس خورشیدی در جرثقیل های برقی

جرثقیل های برقی ابزار آلاتی کارگاهی هستند که بصورت سقفی و آویز مورد استفاده قرار می گیرند. جرثقیل های برقی در دو نوع اصلی زنجیری و سیم بکسلی مورد استفاده قرار گرفته و از یک موتور الکتریکی، یک گیربکس خورشیدی و یک مکانیزم که به شکل یک سری چرخ دنده و دنده اسپراکت است تشکیل می شوند. الکتروتور اتصالی بر روی جرثقیل برقی هم می تواند از نوع دور ثابت برای جرثقیل های تک سرعته و هم از نوع دالاندر برای جرثقیل های دو سرعته باشد.

با توجه به سرعت دورانی بسیار بالای شافت خروجی از الکتروموتور از یک عدد گیربکس کاهنده از نوع گیربکس خورشیدی در خروجی الکتروموتور استفاده می شود تا با کاهش سرعت دورانی شافت به افزایش گشتاور و نیروی محرک برای جرثقیل برقی بپردازد. خروجی این گیربکس به یک شافت درونی جرثقیل برقی اتصال پیدا کرده و ابتدا یک دنده اسپراکت در پشت جرثقیل برقی زنجیری و یا با گردش درام در جرثقیل برقی سیم بکسلی به لیفتینگ بار می پردازد.

انواع گیربکس خورشیدی در اتصال جرثقیل برقی

گیربکس خورشیدی در اصل یک مکانیزم کاری یکسان داشته و در دو نوع اصلی دنده داخلی و دنده خارجی دسته بندی می شود. با این وجود دسته بندی گیربکس خورشیدی اتصالی بر روی جرثقیل برقی از نوع خشک و تر می باشد. در واقع بر روی اغلب جرثقیل های برقی سه فاز مانند محصولات برند کیتو از یک گیربکس خورشیدی که در روغن کار می کند استفاده می شود. استفاده از گیربکس با دنده های غوطه ور در روغن هم به روان کاری بهتر دنده ها کمک می کند و هم با جذب صدا به کاهش آلودگی صوتی ناشی از عملکرد گیربکس جرثقیل برقی می پردازد. با این وجود در اتصال جرثقیل برقی تک فاز که با برق شهری کار می کند از گیربکس خورشیدی بصورت خشک استفاده شده است. از این رو صدای تولید شده در جرثقیل برقی تک فاز عموما بیشتر از نمونه های سه فاز می باشد. نوع و دسته بندی اصلی گیربکس خورشیدی اتصالی بر روی جرثقیل برقی از نوع دنده بیرونی می باشد.

گیربکس خورشیدی

TEL : 021-33116613 | 33961181
Fax : 021-33947858
Email: info [at] sanataria.ir
Web: www.sanataria.ir

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Aria Sanat Corporation