پمپ رگه ای یا پره ای Vane Pump چیست؟

پمپ رگه ای یا پره ای Vane Pump چیست؟

پمپ پره ای یک پمپ جابجایی مثبت است که جریان ثابتی را در فشارهای مختلف ارائه می دهد. کارکرد از طریق یک موتور متصل به گیربکس انجام می‌شود، زیرا معمولاً حداکثر دور در دقیقه 900 است. پمپ دارای یک دریچه تسکین دهنده است تا از فشاری که ممکن است به پمپ آسیب برساند جلوگیری می‌کند. پمپ پره ای هم بصورت پمپ پلیمری و هم بصورت استیل قابل عرضه می باشد.


سر پمپ شامل یک روتور شکاف دار است که حاوی پره هایی است. پره‌ها محفظه‌های تقسیم‌بندی شده را در سر پمپ ایجاد می‌کنند، سر پمپ را بین روتور و پوشش بیرونی تقسیم می‌کنند که باعث می‌شود پمپ پره‌ای به خودی خود پره شود زیرا محفظه‌ها شبیه دریچه‌ها عمل می‌کنند. آنها در مواد مختلفی تولید می شوند که آنها را قادر می سازد با سیالات متعدد سازگار باشند. آنها را می توان از برنز، فولاد ضد زنگ، PVDF، کربن یا آلومینیوم مطابق شکل زیر تولید کرد:


سر پمپ در بیشتر قسمت‌ها دایره‌ای است، اما با حرکت پره‌ها به داخل و خارج از روتور اصلی در حین چرخش درون محفظه، قسمتی صاف دارد. پره ها به دلیل نیروی گریز از مرکز هنگامی که پمپ در حال کار است با نیروهایی که به سمت بیرون وارد می شود به سمت بیرون در محفظه فشار می آورند و پره ها را در برابر پوشش محکم نگه می دارند و باعث می شوند که سایش خود را جبران کنند.


هنگامی که پره ها و ایمپلر به خروجی پمپ می رسند، محفظه در برابر روتور صاف تر و محکم تر می شود و باعث می شود پره به داخل روتور فشار داده شود و سیال از خروجی پمپ خارج شود.

الکتروپمپ

TEL : 021-33116613 | 33961181
Fax : 021-33947858
Email: info [at] sanataria.ir
Web: www.sanataria.ir

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Aria Sanat Corporation