نحوه انتخاب الکتروپمپ

نحوه انتخاب الکتروپمپ

پیش از توضیح پیرامون انتخاب الکتروپمپ می بایست قید نمود انتخاب الکتروپمپ یک امر کاملا مهندسی می باشد که باید حتما با مشاوره مهندسین مرتبط و بهره گیری از هندبوک های معتبر صورت پذیرد. با این حال توجه به این نکته نیز ضرورت دارد که برخی پمپ ها در اتصال با اجزای دیگر سیستم های مکانیکی کار می کنند مانند پمپ پیستونی، پمپ دنده ای، لوب پمپ و ... این در حالی است که برخی الکتروپمپ ها خود یک سیستم کاملا مجزای کاری هستند و بصورت تک تنها با اتصال الکتریسیته کار می کنند مانند پمپ لجن کش، پمپ آب و پمپ آب صابون. در مورد پمپ هایی که بعنوان بخشی از سیستم مکانیکی کار می کنند تعویض آنها طبق بروشور تولید کننده دستگاه OE صورت می گیرد یعنی انتخاب الکتروپمپ دقیقا از همان نوع با توان، هد و دبی برابر. در صورتیکه قصد راه اندازی و ابداع دستگاه مکانیکی که نیاز به الکتروپمپ دارد هستید انتخاب نوع الکتروپمپ با در نظر گرفتن فاکتورهایی صورت می پذیرد.


فاکتور های انتخاب الکتروپمپ


انتخاب الکتروپمپ مانند انتخاب دیگر اجزای ماشین آلات مکانیکی دارای فاکتور هایی است با این اختلاف که این فاکتور ها بر حسب اهمیت تاثیر بر مکانیزم کاری الکتروپمپ انتخاب نمیشوند. بدان معنا که با وجود اینکه مهمترین مشخصات مکانیکی یک الکتروپمپ دبی خروجی جریان Q ، هد و ارتفاع پمپاژ سیال H، و توان الکتروپمپ W هستند اما معیار های انتخاب اولیه و در راس آنها این موارد نمی باشد. چرا که در صورتیکه بدون در نظر گرفتن سیال و ماهیت شیمیایی آن الکتروپمپ با هد و دبی متناسب با نیاز انتخاب شده باشند اما بر اثر خورندگی سیال در پمپ و یا میزان بالای ویسکوزیته سیال و یا ذرات جامد معلق در سیال اساسا عملکردی نخواهند داشت.



آنچه روشن است حتی با بکارگیری تمامی فاکتور ها و بررسی دقیق ماهیت سیال نیز بدون دارا بودن تجربه مناسب در انتخاب الکتروپمپ بالاخص با وجود برند های بسیار متنوع تولید کننده این قطعه صنعتی انتخاب الکتروپمپ می تواند با چالش های بسیاری همراه باشد.

الکتروپمپ

TEL : 021-33116613 | 33961181
Fax : 021-33947858
Email: info [at] sanataria.ir
Web: www.sanataria.ir

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Aria Sanat Corporation